torsdag 28 augusti 2014

skoltrött

Jag blir varje dag bara tröttare och tröttare. Mitt liv är just nu väldigt stressigt och jag har sömnproblem så pga går jag som zombie all day. Och har inte ens tid på helgerna att vila ut mig och ta det lugnt, för då måst jag göra skolsaker och alla läxor jag inte har orkat öra på kvällarna. Sen borde jag ännu orka plugga till gymnasiet viktigaste proven. Pch förstås plugga för provveckan,.På våren är det mindre stress med det för vi har inte annars skola då så man har gott om tid att läsa, men inte nu i höst. Men svenskan stressar mest så vill att det är över så kan på våren satsa på engelska.
Så mycket som jag uppskattar Finlands skolsystem tycker jag att det är föör tungt som gymnasist. Känns som det skulle vara lättare på universitet. De som väljer yrkesskola här så har det så mycket lättare.. Jag närmar mig burn out så jag måste verkligen hitta på nåt för att kunna sova. Men jag ska kämpa för varje dag är jag en dag närmare Sverige och mina drömmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar