söndag 27 september 2015

Personnummer

Jag fick i veckan mitt tredje brev av skatteverket. Alltså hur jobbiga de var. Men ja nu äntligen fick jag mitt svenska personnummer! Och lärde mig det genast utantill även om det är annorlunda i Finland. Här har jag lärt mig siffror otroligt snabbt. Men annars så har jag ändå väldigt kort minne!
Denna helg var allt annat än kul. Enda positiva saken var, att var med min finska kompis och äta typ Sveriges bästa pizza (il forno). Och när jag nästa gång har festat och sover hos henne så går jag nog dit igen på bakispizza!
Sen så idag var en vuxen man väldigt elak mot mig. Hade träffat honom på promenad. Jag fick nu typ gnäll av honom att träffat honom osminkad. Ja, faktum är män att vi tjejer sminkar för oss själv skull och när vi känner för det. Och jag är solt över det att är självsäker utan smink och vågar träffa människor utan smink. Sen så hörde jag att jag är typ osexig, ointressant och väl typ ful tjockis? Jag kan inte få en framgångsrik snygg man för att jag inte gymmar? Tyvärr är jag ganska nöjd med mig själv trots att jag har oofta mina dåliga dagar. Jag tycker att det är super viktigt att lära älska sig själv. Och sen spelar det ingen roll hur snygg man är om insidan är ful, då är man automatikst ful. Jag skulle inte orka träffa mer en enda ytlig person. Livet är inte bara utseende och gym. Jag ser mig en jävla stor tjockis pga vriden kroppsbild (som är tyvärr väldigt vanligt hos unga tjejer) fast en del av mig vet att jag inte är det, jag är en vanlig tjej med lite naturliga former. Jag har överlevt mkt skit och olika kriser och här är jag starkare än nånsin.

2 kommentarer:

  1. Hej du! Nu var det vääldigt längesen jag skrev nån kommentar men har följt din blogg här. Först - grattis till det svenska personnumret! Sen måste jag säga att jag blir sur... vad är det för dryg människa som klankar ner på att du inte sminkat dig? Du är vacker ändå! Nu vet jag att JAG låter ytlig, men, eh, hoppas du fattar vad det är jag menar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan ^^ haha tack!
      Ja han var en man som gymmar o gymmar.. hahah duu tack x)

      Radera