onsdag 9 september 2015

klantig vecka

Min vecka har inte börjat så himla bra. Först har man blivit förkyld och haft problem med comviq och sen ramlat ner trappor så att har ett enormt blåmärke på rumpan och ont i ryggen. Sen så går jag som en död anka. 5 åriga flickan trösta mig Gå på soffan o vila så blir det bättre. Men nu efter några dagar så är det faktiskt lite bättre torts värken i ryggen.
Vi var äntligen idag i skattverket och sökte mitt personnummer. Får ju det om ett par veckor. Jag är här "för att lära mig svenska" jobbar typ svart men njä fattar inte varför man borde betala skatt av au pairs fickpeng som inte är så mkt ens. Fick samtidigt höra att måste ha bättre koll på säkerheten. Pojkarna hade sagt att alltid när mamman går i väg är jag med mobilen och surfar. Det är sant men oftast bara då när jag vet att flickorna leker hos grannen eller när de tittar på tv. Sen så måste jag vara strängare med flickorna. De måste lyda mig. Om dem skulle över huvudtaget lyda någon..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar