tisdag 5 januari 2016

Stolt

Jag har fattat saker. Jag förstår nu att hur hostmamman beter mot mig är inte helt rättvisst. Jag har blivit utnyttjad förr och folk har bara försökt stampa ner mig. Men jag är värd lika mycket som alla andra. Jag har varit här väldigt trött. Jag har inte mått kanske helt bra. Det är en orsak varför jag inte skrivit så mycket och ofta  hit som vanligt. Nu om du som ens ibland läser min blogg, kommentera gärna o berätta det, fast anonymt.
Igår löste allt till slut. Min vän kom o rädda mig. Han körde 80 minuter till Arlanda för att köra mig tryggt hem. FLyget var lite sent och jag hade stressat så mycket på dagen så var så trött att inte orkade leka med bussar o tåg särskilt när klockan var redan såpass mycket. JAg vet inte vad jag skulle göra utan honom. Man kan säkert inte ha en bättre vän? Han har hjälpt mig otrlogit mycket här.
Detta år blir stressigt men äntligen i mars får jag söka till univeristetet här! JAg har tagit kopier av mina gymnasiebetyg och studentbetyg och har min finne som kan hjälpa mig sen när det är dags. Trots allt skit i denna familj tror jag att detta år blir bra!

6 kommentarer:

  1. Kyllä sä pärjäät oot sitkee ihminen, sanot vaan suoraa sille äidille, että tällanen peli ei enään voi jatkuu ja muutenki kerro miltä susta tuntuu sille ni seki ehkä tajuaa jotain! Mut on toi tosi kurjaa :( ps.. Tosi iso TSEMPPIHALI! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kuhan saan mun sl-rahat.. EN enää käy Suomes enneku oon pois täst talostn ii tämmösii ongelmii enää tuu. Kiitti :)

      Radera
  2. Aaa millon sä lähet sieltä pois? Tai kysytään näinpäin millon tuut next tule Suomeen? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aikasintaan elokuussa viimestää joulun

      Radera
  3. Jag brukar gå in här och läsa rätt ofta, kommenterar ibland också. :)

    SvaraRadera