torsdag 24 september 2015

Hur ser min dag ut?

Jag vaknar klockan 7.20. Det tar 5-10 minuter för mig tills jag är uppe i köket. Där tömmer jag diskmaskinen ifall det finns rena i den. Sen diskar jag barnens muggar och fyller i diskmaskinen. Efter jag fixat köket borstar jag flickornas tänder och hår medans mamma för pojkarna till skolan. Oftast har vi lite extra tid så flickorna spelar på ipads på soffan eller sen leker vi lite. När mamma för flickorna till dagis går jag snabbt ut med hunden. Jag är alltid ledig efter 8.30. Brukar ta en dusch och äta frukost. Sen tar jag tupplur 1-2 timmar. När vaknat brukar jag slösurfa och göra min snabba träning. efter 13.30 kommer flickorna hem. Jag fixar mellanmål (frukt) till dem. Kanske leker, går ut eller spelar med dem. Oftast leker de bara med varandra eller med sina bröder om de är hemma. När mamma lagar mat skär jag lite grönsaker. Efter maten är jag ledig men om mamman ska någonstans städar jag bort allt och fyller i diskmaskinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar