torsdag 15 januari 2015

Alldeles för kritiskt

Jag är så jävla kritisk mot mig själv. Har hatat mig de senaste åtta år. Inget är bra jag ser bara negativa saker i spegeln. När nån säger att jag är vacker eller fin, tror jag inte på det. Jag ser fina och "perfekta" människor runt mig varje dag. Vet inte är de nöjda med sig själva.
Jag har försökt sluta titta på photoshopade bilder. Tror inte att det finns mera ophotoshopade bilder. Alla modeller är så himla smala och jag är som en elefant. Jag har ibland dagar jag ser mig bättre. Jag är nästan nöjd. Men de flesta dagarna är jag en ful elefant. Som är konstigt mina kläder är ju storlek XS/S.
Jag har lite börjat eller fortsätt att träna för att må bättre och verkligen lära älska mig själv. Jag orkar inte mer hata mig själv men vet inte hur det lyckas. Jag är ju jag och inte nån annan. Och människorna ser inte påriktigt ut som i photoshopade bilderna. Jag har inga släta lår och verkligen ingen platt mage men so what? Jag är speciell så som jag är. Om jag bara kunde själv se det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar