lördag 24 januari 2015

Snat är det över

Hela livet är bara pluggande. Ja mina följande 5-6 veckor gäller bara pluggande. Skulle bara vilja att provveckan är över och mitt sista ordentliga (vanliga) prov på gymnasiet är över! EU-saker i samhälsskunskap.. Men jag kommer klara provet nog bra! Om två veckor är det redan dags för fösrta examen (studentskrivningarna alltså) och första examet i modersmål/finska och sen efter det hörförståelse i engelska. Fattar att tiden går så snabbt att efter andra modersmål och historia har jag bara 11 dagar tid o läsa till engelska. Det borde räcka för är lätt när gör ett lätt prov men kanske ska börja lite tidigare ändå. Mycket att plugga och lära sig.. speciellt prepositioner!
Jag kan inte tro att gymnasiet är snart över! Det har varit tufft och stressigt, verkligen, men ändå trivdes jag där hade bra och vara där. Kommer sakna den tiden! Det är så skrämmande att tänka på framtiden! Och nu på måndag är det sista normala dagen i skolan, hjälp! Då ska vi klä oss för kungar eller nörd. Jag klär mig til nörd x) Och i fredags var jag agent. Men jag är nu jätte positiv och är ganska säker att allt kommer gå bra och att jag verkligen tar studenten i maj!
Ps. Jämt tre veckor till Sverige!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar