onsdag 28 januari 2015

Vad händer det sen?

I måndags var det ju sista normala dagen på gymnasiet. Vi var klädde oss till nördar haha! På tisdagen börja provveckan och idag hade jag sista normala provet på gymnasiet. Nu är det bara kvar en speciall dag + förstås första studentexamet men sen är det dag för tradition när vi lämnar skolan. Berättar om det senare! kommer att hända den 12 februari.
Nu när gymnasiet är slut så vad händer det liksom? Blir man vuxen? Jag är helt virrig. Ja allt är ju inte än över men senast sluten av mars så hoppas jag att har ens något vettigt att göra.. Nu håller alla tummen att får jobb! Sen så är jag ju hela tiden närmare Sverige oxå, jag bara hoppas att allt lyckas. Bara jag orkar plugga och får studentskrivningarna godkända och tar studenten (närmare systematkamera) så sen är jag så redo att "börja" mitt liv!
Men fan vad det är dyrt att skriva studentskrivningaran. HAr ju bara 4 exam fr att valde bara de obligatoriska för att inte orkar plugga så mycket. För att skriva 3 ämnen och kunna ta studenten kostar det nästan 100 euro! Täk på dem som skriver 6-7 ämnen! herregud och hela gymnasietiden har vi köpt själva våra böcker så tre år på gymnasiet kostar minst 1000 euro..

jag och min klasskompis haha

1 kommentar:

  1. Hej du, var ett tag sedan jag kollade här. Men skönt att allting verkar gå bra för din del nu. :) Det där med vad man gör efter gymnasiet... tja, det är väl att man är totalt förvirrad och arbetslös. :P Men ska hålla tummarna för dig, lovar, efter ett tag brukar sånt lösa sig. :)

    SvaraRadera