söndag 1 november 2015

Trött på familjen

Jag var i Finland för en vecka sen. Var härligt att se alla särskilt syrran och vad glad hon blev när hon såg mig <3 Jag fick veta 5 dagar innan min resa att nu kan jag boka biljetter. Naturligtvis blev det ju skitdyrt. Tur att hade sparat till min p-stav (som aldrig behövde betala) 185 euro, men allt kosta ändå över 220 euro.. Jag hade jobbat en helg och hade haft huvudansvaret om huset o allt en vecka och allt jag fick var 500kr extra, nästan ingenting.. Hostmamman kunde inte ens kasta mig till slygfältet eller hämta mig. Inte att de skulle sagt att vi betalar taxi för dig ist.. Tur att man har en härlig vän som bor i Mörkö så han rädda mig. Hade blivit så dyrt t.ex med Arlanda express. Nu hoppas jag att får mitt "lön" i tid nu nästa vecka och att har kul helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar