torsdag 26 november 2015

Vafan Sverige varför?

Jag var på lunch idag med mina finska tjejer och hon som pluggar på SU berätta för mig att för att jag kommer från Finland får jag INTE hjälp från skolan för att hitta en studiebostad. Seriöst, det är helt okej att ta en massa utlänningar (utanfrån Europa) kommer hit och de våltar osv små tjejer och ni ännu betalar allt för dem och de får nog nån bostad. Men sen jag som vill och ska betala skatt till Sverige, bygga min framtid här och jobba hårt, så får inte ens lite hjälp (som inte ens kostar mkt skit). Jag kostar inte till Sverige, jag får stöd och ifall det behövs studielån från Finland (tyvärr). Så nu om jag i juli får veta att har kommit in på SU så får väl skaffa en pafflåda och bo i den då.. Är ju minst ett års kötid i studiebostäderna så att.. Första gången jag är förbannad mot Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar