fredag 6 november 2015

Att vara Au Pair

Jag hade jätte tufft  här de första två månader. Jag har fortfarande ledigt bara på helgerna (och 4h på dagen hinner bara vara hemma då). Det känns ofta som man skulle vara som i fängelse för jag är varje dag här i huset, har vääldigt sällan ens en ledig kväll på veckan. Och då när jag har mina sömnproblem äre tufft för att är trött och irriterad. Denna vecka har gått helt bra. Jag har sovit och varit glad. Trots att har hamnat natta barnen nästan varje kväll, har jag varit lugn och inte stressad eller irriterad som vanligt.
Jag har faktiskt tänkt att hur skulle det bli om man bytte familj. Hade gärna varit närmare centrum så att man kunde gå/cykla dit på kvällen o se folk. I Täby finns det bara natur...  Och man skulle inte veta om det skulle bara bli värre i en annan familj. Jag tror att allt har en mening och jag kommer överens med barnen. De är inte hemska, inte elaka mot mig, de sparakar inte mig osv. De är bara ofta jobbiga för de är så bortskämda. Jag borde orka ännu 8 månader här. Skulle nog vara kul att få sitt "lön" i tid.. bör få mina fickpengar den fjärde varje månad, har inte en enda gång fått dem i tid och nu väntar jag på dem fortfarande.
Men jag har ändå ganska lätt torts att det är fem barn. JAg behöver nästan aldrig laga mat och jag städar bara efter barnen inte hela huset. Barnen leker ofta med varandra så jag behöver inte underhålla dem jämt. Dock ibland känns det att man bara sitter stilla och väntar på att något ska hända :D JAg har iaf lärt mig att diska här haha skulle bli bra husfru.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar