tisdag 31 mars 2015

Nåt måste man hitta

Jag såg igår program om fyra au pairer i Loss Angels, ett finskt program. Hade väntat på det och kolla alla episoder på en gång. Jag fick inspiration och börja tänka på mitt liv. Skicka mail en vecka sen till den halvfinska familjen, inget svar. Never mind behöver inte iaf tåla finne! Jag börja leta efter familjer särskilt i Stockholm igår. Först tänkte det inte lyckas alls, hitta bara en konstig sida där man skulle ha hamnat betala för att kunna skriva till någon. Sen kolla jag lite runt i google och hitta en gamml blogg och där var en länk till en annan au pair sida. Den verkar bra, jag kan se om dem jag har skickat meddelande har läst det. Så hitta 3 bra familjer och skicka meddelande åt dem, alla i Stockholm. Nu väntar jag...
Mina dagar är himla tråkiga nu. Stressar blir jag student. Kan inte sova. Är dugnet runt trött. Livet är så orättvisst. Varför uppfylls inte mina drömmar? Och sen snöade ännu igår, tänker inte gå ut före snön har försvunnit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar