tisdag 17 mars 2015

Au Pair ansökan

Fick ett meddelande eller mail redan i januari att en halvfinsk familj söker en finskatalande au pair till Stockholm. Var genast att nej inte för mig, vill ju inte prata finska i Sverige. Men sen tänkte jag efter en månad och fatta att hamnar ju använda svenska jätte mycket oxå, och pappan i familjen är ju svensk. Senast i Sverige märkte jag ju att förstår så mkt bättre svenska än vad jag tror och pratar själv. Och sen när jag ska söka till skolan så har jag möjlighet att prata finska om det blir några problem. Och sen skulle jag har möjlighet att träffa folk i Stockholm och lära känna staden. Vem vet kanske jag går på Stockholms universitet nån dag!
För 10 minuter sen skickade jag meddelande åt mamman. Jag hoppas hon får det och att jag inte är för sen! Dem vill ha au pair i augusti så tror inte att är sen.. Jag är otroligt nervös just nu! Först tänkte jag vänta till söndag eller måndag för att inte behöva stressa extra förrän sista studentskrivningar. Men nu håll tummar för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar