tisdag 4 augusti 2015

Heja Sverige nu börjar jag spara

Här är jag igen, i Sverige. Nu är jag här minst 10 månader, förhöppningsvis en del av mitt liv. Jag ska börja vara nogrann med mina pengar nu. Förtjänar ju ca 3500kr i månaden och ska alltid spara 2000kr. Jag hamnar nog betala mitt kontantkort själv men det blir högst 250kr i månaden. Snart får jag SL-kort så får åka buss o tåg runt stan o se lite runt. Längtar till det. Och om några veckor får jag svenskt personalnummer och sen kan jag öppna bankkonto och börja påriktigt spara. Man ska ta cash ut varje månad och använda bara det man har så har man koll på sin budjett. Iaf när man inte är så rik så är det nog bra sätt. Och jag ska inte bara börja spara pengar utom oxå banta. Inte mer sötsaker inte så ofta iaf. Har gått upp i vikt, ser det redan på mitt ansikte, fy.
Just nu har jag ångest och saknar alla där borta. Saknar min sommar romance, den trygga sköna känslan och allt möjligt. Saknar otroligt mkt min katt, min flicka som säkert är arg på mig när jag for. Och hur jag saknar min lilla söta kära syster som inte fattade att jag stack bort. Det går nog inte ännu att prata med nån där hemma, men senare nog. Allt löser sig här och huset o familjen o allt här är inget nytt mer pga jag varit här redan i juni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar