söndag 23 augusti 2015

Stockholm i mitt hjärta

Jag fick SL-kort. Trodde att hostmamman laddar pengar till reskassan ca lika mkt som det skulle gå till ett gymkort men jag hade så fel.. Jag får 250kr i månaden, en resa kostar _minst_  15kr, oftast över 20kr pga det är dyrare att åka med roslagsbana. Kan varje helg åka en gång i stan, sen så kan jag varje månad ladda 100kr i kortet eller köpa 24/48h kort så jag kan åka en helg så mkt jag vill. 
Igår gick jag ensam till stan. Visste inte om nån kunde ses för att ingen svara mig. Men hamna inte vara alls ensam. Träffade  först en finne från Stockholms universitet. Hon skrev till mig ett tag sen. Hon verka trevlig och visa mig lite mer Södermalm. Så fint där. Är så avundsjuk att hon bor jätte nära centrum. Men sen så kan hon hjälpa mig med att söka till univeristet sen på våren.
Sen genast efter henne så såg jag igen finska au pair kompisen. Vi gick till max. Första gången jag åt max mat och kan säga att det var såå gott. Kommer nog gå dit ännu många gånger under året haha. Vi åt vid stranden och sole sken så skönt. Känns lite konstigt att plötsligt är det igen väldigt varmt fast det är snart september! Det är alltid mysigt att gå i Stockholm på sommarkvällar. Den stämningen är något man borde själv uppleva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar