söndag 19 juli 2015

Sista tiden med pappa

Igår kom pappa o hans kvinna till Helsingfors för att fira tid med mig innan jag om a två veckor sticker till Sverige. De hade betalt en bil för några timmar så vi kunde gå o hälsa på farmor oxå. Det blev ett väldigt snabbt besök för att tog 30 minuter innan vi hittade bilden. Pappa hade skrivit gatan upp men ändå leta vi efter bilen på fel gata. Men äntligen hitta vi bilen oxå :D
Efter att vi varit hos farmor så lämna vi bilen på samma gata vi tog den och gick till en restaurang. V beställde först drinkar för att deet var ganska fullt där. Tog en stund innan vi fick våra drinkar. Tog en liten o hann ändå bli lite lullig innan maten kom. Denna gång orka jag faktiskt äta allt som jag inte brukar göra på restaurang. Fick sen ännu ta en drink vid maten och vi gick till en drinkbar ännu efter restaurangen. Där drack vi med pappas kvinna nån hallon dryck som smaka som hallon milkshake. Den var jätte god. Och sen gav pappa min chamanpange flaska som han glömde hämta då när jag tog studenten. Sen hade han lagat ett kort till mig som jag sen läste i bussen och fick tårar i ögonen. Och innan jag stack till bussen krama pappa mig till och med två gånger och sa att kommer sakna mig. Vi har aldrig varit med pappa hemskt nära varandra, ända gånger vi har kramat  så varit då när jag har haft större fest t.ex just tagit studenten. Men de kommer nog komma på besök o häla på mig till Stockholm. Skulle inte bli överraskad om de kom redan i höst :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar