tisdag 7 juli 2015

Borta bra men hemma bäst?

Kom hem på fredagkväll och är redan trött på att vara hemma.. Några dagar räcker att vara hemma efter man varit bortrest.. Skönt att se syrran och katterna. Hade de varit med i Sverige så skulle jag inte sakna mkt något från Finland. Sen så är jag under 4 veckor i Finland. Det är lite skrämmande. Det har hänt så mkt som jag har länge drömt om, allt går väldigt snabbt. Sen när jag kommer tillbaka på besök så är detta inte mitt hem mer. Jag vet inte vad som händer om ett år. Jobbar jag fortafarnde som au pair? Ska jag börja studera på universitet lr högskola? Har jag någon lägenhet?
Trots att barnen i familjen är så bortskämda, tror jag nog att klarar mig bra ca ett år. Känns ändå på npgot sätt rätt familj och att kan använda finska om det behlvs, känns tryggt. Jag väntarp å dagen att får busskort där o får se lite mer staden o träffa folk! Nu ska jag ändå njuta av mina veckor i Finland o träffa mina nära o kära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar