torsdag 23 juli 2015

Vart försvann mina pengar?

Jag har hela mitt liv levt fattigt. Jag tar inte pengar förgivet. Om man vil ha nåt ska man jobba hårt och spara. Det vet jag. Har hamnat bo en stund utan el för mamma hade inte pengar att betala räkningen. Då ladda jag mobilen i vår trappa. har hamnat leva nästan med bara vatten och knäckebröd (inte helt bokstavligt men ändå). Nu fick fick jag sista gymnasieåret studestöd o fick nästan 100 euro i månaden var otroligt lycklig att kunde bara gå ut med vänner o ta fast fika som oftast inte haft råd med. Gillar att shoppa, fick nyakläder. Tyvärr glömde jag spara..
Nu fick jag ca 550 euro när tog studenten. Vad har jag kvar? ehm 100 euro och har ingen aning vart allt gått. Har jag faktiskt köpt så mkt mat? Känner mig fet när kollar på kvitton. Har shoppat saker som jag behövt länge eller har velat ha länge. Som rosa mjukisbyxor och ett par bra jeans. Sen fick jag två par skor med presentkort. Men nu blir det kanske kvar 50 euro om ens det. Beror på vad allt jag måst köpa till Sverige o hur mkt familjen hjälper. Inga dyra saker men ändå. Var i tisdags o shoppa lite och nästan allt jag köpte var rosa. Tycker att passar i rosa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar