söndag 26 juli 2015

avskedsfest

I fredags hade mammas släkt fest till mig. Det var sista gången jag hann se alla innan jag sticker till Sverige. Festen var hos min äldsta moster. Vi grilla, åt god mat, drack bra och prata mycket. Vi kunde sitta och äta ute trots att det var lovat nånslags storm. Efter att vi hade ätit kom alla mina mostrar i en rad o sjöng nån konstig sång. De hade ett stort kort och någon kass i händerna. jag fick en "surival package", en kass full av llt möjligt. Alla ville berätta va de hade köpt o varför så vi gick igenom allt som fanns i kassen. Och efter det fick jag ännu en påse av kusinens man med full av "vuxenskader" if u know what I mean.  De gick vi inte igenom för att mina 11-åriga kusiner satt brevid mig haha. Alla var dock jätte nyfikna och ville veta vad det fanns i påsen. Jag vet inte hur jag får allt med mig! :D
När festen tog slut och sa adjö till alla, var jag inte ens alls ledsen. Ibland så är man trött på sin galen släkt och släktfester bruar vara de värsta.. Men ändå så kan alla ta färjan över och komma hälsa på mig sen.

 bl.a fick jag dessa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar