torsdag 9 oktober 2014

Jag blev storasyster

I måndags blev jag storasyster så här 10 veckor i förtid <3 Lillasystern ville komma ut i världen ännu tidigare än mig. Hon väger 1140g och är 37,5cm lång, en liiiten plutt <3 Hon hamna på n operation på första natten och drf hamnar ha maskin som hjälp med att andas. Men hon är en liten stark kämpare och kan komma hem redan om 4 veckor. Igår höll hon om i mitt finger med sina småå småå fingar. Och idag stirra hon lite på mig när hon orka lite öppna ögonen igen. Även om hon inte ännu känns syster, för det är så nytt för mig, så älskar jag redan henne, lilla gulleplutt.
Jag hade sista svenskaprovet en gammal studentexam men bara medellånglärokurs (jag skrev ju den långa alltså lite svårare) och fick L av det utan att läst nåt. Såå sista kursen blev 10 och jag är vääääldigt nöjd! Har määrkt att svenskan blir hela tiden starkare och börjar glömma redan på finskan men det stör inte mig alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar