tisdag 28 oktober 2014

Body building och bikini fitness

En finsk bikini fitness tävlare som väl inte mer tävlar så skrev om äment i sin blogg. Hon hade där oxå dagit bild på henne på tävlingsdag, före sminkning och allt och sen efter. Bilderna var tagen lite från sidan och där såg man hur sjukt det såg ut. Så smal som nån som har anorexi (som är ju en SJUKDOM) .. HUR kan nån tycka det är vackert?? Sen när jag läste lite kommenterar på fb (när märkte 'nyheten' av bloggen på en tidning) så de flesta tyckte oxå att det är sjukt och undrade det som jag tyckte var bra.
Jag förstår att man vill ha bra kondition, äta hälsosamt och må bra och bra att få allt negativt ut från sig på gymmet t.ex MEN att hamna kolla nogrannt vad man äter, hur mycket man äter och när man äter, nejnej.. Varför vill man tortera sig själv? Om vi borde se ut som body buildering tävlare (?) och såna ser ut med alla muskler så skulle vi säkert föddas så (alltså med alla muskler och så). Alltså jag tycker att det är så onaturligt. Jag tyckte att bikini fintess var bättre eftersom det inte var lika "starkt" som body building, alltså inte så "pumpad", men efter bilderna så ångra jag det. 
Naturligt "rund" (som man väl kallar såna vanliga människor med lite fett i sig) är vackert. Vi lever bara en gång, varför spenderar vi inte tiden hellre med våra nära och kära ist för 24/7 gym? Varför kan vi inte uppskatta naturligt som människorna gjorde för 100 år sen? Då skulle många ha lättare att leva med sig själva och att älska sig själva precis så som man är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar