söndag 7 september 2014

Studentskrivninar knackar på dörren

Nu börjar jag verkligen stressa och oroa mig, för nu på tisdag har jag redan hörförståelse som är andra delen av studentskrivningarna i svenskan. Jag skriver ju den långa språken alltså A och har läst kortare alltså B i skolan, o ifredags hade vi B svenska hörförståelse och fick 22/25 rätt, hade gått bättre om jag inte varit så trött och koncentrera mig bättre. Tror A:n går oxå bra, alltså vi har övat på det två ggr i skolan med en kille som oxå skriver A svenska istället för B. bara dem inte pratar om trafik eller mekaniker eller något sånt liknande så kommer det gå bra, men om det är nåt ämne eller ämnen jag inte riktigt fattar på finska heller så holy shit..
Sen så har jag efter nästa vecka den skriftliga delen, den 19.Oroar mig lite för textförståelse men jag har gott om tid där så tror det går helt bra.Grammatiken ska jag lite ännu öva på men att skriva ett ämne det är lätt. alltså vi har skrivit måånga ämnen nu här på 3 veckor och ahr inte haft mycket alls fel i dem. Stressar mest om det att hamnar gå i en annan skola som är inte ens en skolbyggnad men vi ska köra och kolla lite där typ nästa helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar