måndag 18 juni 2018

Ute på sjön

I helgen var vi ute på Mälarörna med sambos pappas båt. Denna gång hängde oxå sambos lillebror med och vårt dygn på båten var mysig. Jag älskar känslan när man sitter på båten och bara glider fram på vattnet. Vatten och skog är viktigt för mig och i sånt område kan man bara inte känna varken ångest eller stress. Och maten smakar så mycket godare utomhus i naturen! Man borde få åka båt oftare oavsett om det är ens pappas eller en sightseentur. Nackdelen med att sova på båten att vågorna låter så att jag kan knappt sova men annars är det så himla mysigt.
Jag söker och söker jobb och några jobb har varit nära men inte fått nåt och det svider. Jag känner hur stressen bara stiger och ångesten växer mer varje dag som går. Livet suger jag borde aldrig i livet ha pluggat. Borde ha stannat kvar på mitt jobb då och hålla mig i arbetslivet.. Jag vill inte må så dåligt som jag gjorde i vintras men det bli bara sämre ju mer man sitter ensam hemma och stressar om att pengarna ska räcka.. Jag vill så gärna utvecklas, utmana mig, kämpa mot social fobin som hindrar mig så jävla mycket men det går inte om man bara är hemma. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar