onsdag 20 juni 2018

Hur är det?

Hur är det? Frågan som man hör ofta och som man frågar för att vara artig. Men ingen bryr sig. Man förväntar sig alltid samma svar, det är bra. Människor är sårbara men är såså rädda för att visa det även om det är bara mänskligt. Samtidigt som ingen (förutom någon i närmaste närheten) bryr sig veta hur du egntligen mår och om du mår dåligt. Skulle man säga att man inte mår bra, lider av psykisk ohälsa, så skulle människorna inte veta hur bete sig eller vad ska man säga. Det är nånting jag inte är van att fråga eller kommer inte ihåg heller men det betyder inte att jag är oartig för det. Men samtidigt varför skulle jag vilja veta hur någon främmande människa mår som jag inte känner? 
Men skulle man öppet berätta när man inte mår bra, skulle kanske människorna förstå mer.  Jag tycker att man borde behandla alla människor med empati och utan fördomar, då skulle världen se mycket bättre ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar