tisdag 26 juni 2018

så svensk midsommar

Det är skönt att bo nära Gåshaga så vi har så lätt att ta båten till skärgården. Firade min andra midsommar ute på landet. Denna gång dock ännu mer svenskt än någonsin. Vafan det är helt sant att man dansar runt midsommar stången?? De flesta av låterna jag hörde kopplar jag till jul från barndomen så man ba kollar på dem och tänker är de galna? Oh snapssång, vem har hittat på det? Man säger alltid att finnana dricker mycket men jag har märkt att under tiden jag bott i Sverige känns det som vanliga svenssons dricker mer. Tror ingen dricker snaps till maten i Finland, inte vad jag hört eller sett!
Men jag hade riktigt mysig midsommar även om man var lite seg där ute. Det måste vara sjöluften som gör en trött. När vi kom hem däckade jag totalt även om hade sovit hela 9 timmar. Man slappanr bara helt av på landet och känner inte de minsta av stressen osm jag har hemma konstant.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar