söndag 29 januari 2017

Är det verkligen verkligt?

Egentligen borde jag plugga (ja yay på en söndag) men det är såå många tankar i huvudet just nu att det går inte att koncenterar sig. Men vilket glädje jag känner när jag bara gör mina anteckningar! Asså för några år sen satt jag ännu på svenskalektion och drömde om min framtid i Sverige. Jag skulle då plugga egentligen journalistik i någon högskola. Men just nu pluggar jag nationalekonomi i Stockholms universitet! Och SU kommer redan från högstadiet tror jag. Då Älska jag dock Tyskland också men tänkte att Stockholm är ett alternativ att plugga i oxå. Det fick mig att kämpa tillbaka till livet. Ja det är så jävla galet att jag är en SU student och får plugga där! Och fan vad jag älskar att lära mig nytt! Denna studieplatsen betyder så jävla mycket även om jag ibland glömmer det! Mitt mål är inte att få det bästa betyget (skulle vara för högt mål när det gäller plugget på svenska) men mitt mål är att lära mig, utveckla mig och få godkänt så att kan gå vidare! Här kommer jag, kanske lite långsammare än de andra, men jag är på väg!
Igår var det en skön lördag. Och vet ni vad! Första gången i mitt liv kallar någon mig för sin flickvän! När jag hörde det för första gången var jag helt i himmlen uppe i egen värld haha. Jag har gulligaste pojkvän som man kan bara ha. Han gör mig så glad och han är den enda som kan lugna ner mig oavsett vilken situation jag befinner mig i. Sen så klagar jag inte över fotmassagei badtunnan ;) Jag har tagit tag i livet, gjort mina drömmar sanna och slutat oroa och tänka för mycket! Lätt var det inte, absolut inte, men det var värt. Man ska jobba hårt för att nå sina mål även om det ibland känns för tufft. Vi alla har våra dåliga dagar. Då får man ligga och gråta hela dagen i sängen om det  känns så men sen måste man fortsätta framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar