fredag 20 januari 2017

Hur går livet?

Just nu lever jag livet som var min dröm. Drömmen som var värt att kämpa för och fortsätta leva. Men gud vad det är jobbgit! Jag saknar lite mitt jobb på parfym då det var tryggt och bekant. Men nu har jag klarat mig första veckan på universitetet. Och det var så mycket tuffare som jag kunde tro. För det första är campus full av folk men jag känner mig ensammare än nånsin. För det andra det är väldigt krävande att plugga på svenska skärskilt när föreläsaren pratar typ skånska. Sen så är den viktigaste eboken på engelska och ärligt sagt fattar jag inte så mycket av den. Men som tur är anteckningarna på svenska så det hjälper mycket. Mitt mål är att lära mig och bli bättre på svenskan. Bara jag får allt godkänt så har jag vunnit.
Idag gjorde jag något jag har tänkt på ett tag, läppförstorning. Just nu känner jag mig som en anka och ser lite ut som en anka för att är så svullen och det kommer bli värre under natten. Men nästa vecka blir det bättre och gillar redan formen på mina läppar. Men det tar tid att vänja sig. Jag som är van att övre läppen knappt syns och nu har den form! Så jag är en nöjd anka och hoppas på att ämnet hålls länge och att svullnaden släpper så fort som möjligt. Och det gjorde inte ens så ont förutom på övre läppen då kom det tårar men jag skulle påstå att när jag tog navelpiercing gjorde det mer ont! Dock har ämnet i sig bedövningsmedel så vi får se hur det känns imorgon! Ha det gött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar