måndag 2 februari 2015

Simbassäng

Vi har bastu(tid) varje lördag från 16.05 till 17.30 mellan 16.30 och 17.05 får vi simma i simbassängen. Det testa vi med mamma i lördags för första gången. VAttnet kändes lite kallt men det gick om ca 5 minuter. Mamma försökte gå i simbassängen först men efter en minut var det min tur och jag försökte men sen ändå for mamma snabbare XD Det var nog därför att jag hade bara bikini haha! Men det var så skönt att simma och orka mkt mer än vad jag tänkte! Men nur blir det paus typ 3 veckor innan jag simmar igen, för nu på lördag kan jag inte gå med mamma för hon har ögon operation på onsdaag och sen är jag två lördagar i Sverige.
Nu på torsdag börjar studentskrivningarna, hjälp. just första examet i modersmål (vi har två annars 1/ämnet) just det svåraste, men jag försöker mitt bästa. Idag har jag lite hunnit läsa allt vad man nu kan läsa till modersmålet.. Med grammatik har jag inga problemet så det går nog bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar