tisdag 4 november 2014

Man borde orka packa

Vi ska flytta typ om 2 3 veckor. Och jag har nästan inte packat något alls. Lite kläder och böcker. Jag bara orkar inte, det var inte jag som ville flytta överhuvudtaget. Och nu när de säger att jag borde ta en hylla till mitt rum så tänker jag nog inte ta det. De själva valde att flytta till en mindre lägenhet även om det kom en bebis till familjen.. Men platsen vi flyttar i är tervlig, såg iaf lugnt ut. GIllar bara inte det att hamnar åka buss till skolan sen eller bara egentligen hem för styvpappa kan köra mig till skolan när han jobbar där nära. Och det som är coolt är att det är ett litet höghus med SIMBASSÄNG! Låter så bra och såg bra ut.
Igår fick jag veta mer om finska inbördeskriget. Herregud vad hemska vi finlänaderen har varit mot varandra, värre än ryssanra mot oss.. JAg känner mig inte alls stolt finländare när har läst om vårt typ onödiga kriget. Sen en "rolig" sak av vår historia är det att vi egentligen hade en kung en kooort tid innan han ens var i Finland. Vi tänkte bli monarki men tack o lov vi blev inte det^^
gårdagens outfit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar