onsdag 16 juli 2014

Barn med kärlek och sex?

Jag är chockad över nuförtidens ungdomar eller egentligen kan man nog säga barn. Som 13-åring tror man att man är förälskad och det häller förevigt. Men sanningen är att som 13-åring så vet man inget om kärlek man bara tror att man vet. Och sen när man är äldre så fattar man äntligen det. Alla vuxna vet inte ens det. Så är det numera.
Och saken jag är mest chokad för; barn och sex. Varför ska man förlora sin oskuld så väldigt tidigt. Tycker att 13-14-åring är alldeles för ung för sånt. Man är ännu barn då. Man fattar inte mycket om såna saker. Ju äldre man blir desto mer man börjar fatta. Och som vuxen vet man hur sakerna är och man njuter mer. Dessutom är det bra att lära känna sig själv först och se vad man själv påriktigt gillar. Varför räcker det inte att man håller i handen och pussas lite i den åldern? Världen behöver inte mer teen moms. Man förlorar ofta sin undom med oskulden! Det är inte bra eftersom man hinner allt det senare också. Varför ska man ha så bråttom och ta risken att man ångrar sig om ett par år? Barn ska vara barn. De behöver inte leka unga vuxna som 13 åriga utan njut a av vanliga saker, hänga med kompisar och ha kul utan att behöva vara orolig av något.

2 kommentarer:

  1. Hm, efter att ha läst lite av dessa äldre inläggen i din blogg så märker jag att du är ju inte bara vacker, utan verkar intelligent också. Nice going! :) ...och oroa dig inte för svenskan, du använder språket bättre än de flesta andra bloggare.

    SvaraRadera
  2. haha jag bara skriver upp mina tanker o saker som stör mig på något sätt :D
    Jag tackar ^^ Har min egen stil så glömmer ibland till och med ord av meningarna menmen ^^

    SvaraRadera