söndag 13 juli 2014

att lära älska sig själv

Vet inte varför det är så himla svårt att bara älska och gilla sig själv precis så som man är. Det har bara alltid varit så svårt för mig och säkert för många andra också. Men hur kan man lära älska sig själv när man ser fina bilder på alla anndra som får tro att man själv är en ful elefant? Jag tycker att man borde helt enkelt sluta photoshopa bilder, speciellt i tidningar så skulle vi 'normala' människor påriktigt förstå att ingen faktiskt är 'perfekt'.
Andra saken som jag inte gillar att världen är nuförtiden så ytlig och allt ska bara vara fitness. Fitness här och fitness där. Men varför? Man behöver inte ens det. Människorna för typ hundra år sen så hade inte gym o såna saker och de var ändå friska och levde länge och var väl inte feta heller. Förstås förstår jag att man gillar sporta. T.ex dansa eller spela fotboll. Det är ju roligt och man kan göra det fast med kompisar. Men varför springa varje dag på gymmet och bråka med sig själv? Och sen se ut som någon övermänniska.. Eller body building, jag vet inget fulare..
Man borde bara glömma allt annat och koncentrera bara på sig själv och på sina bästa sidor och inte bara se allt negativt. För vi är såna vi är. Finns inte egentligen mycket vi kan göra (eller förstås m man vill förlora pengar) .. Själv gör jag misstaget att jämför med mig med andra. Med det måste jag (och alla andra också) sluta! För det finns bara en jag och det är jag! Jag är det som jag är och ska uppskatta det. Och alla ska göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar