torsdag 24 oktober 2013

Var nöjd med det du har

DU borde vara nöjd med det du har. Var lycklig med det du har. Du som har lägenhet/hus som bo i, mat som du kan äta, rent vatten som du får varje dag, du som får chans att studera, du som kan läsa, du som har människor runt dig. Jag skulle kunna fortsätta ännu länge. Men varför vill vi människor ha hela tiden något? Varför är vi aldrig nöjda med det vi har? Vi vill alltid ha allt. Vi är avundsjuka till andra. Vi tror att de andra är bättre, perfekta. Vi vill vara som alla andra. Och vi vill ha allt som alla andra har. Och vi tror att vi kan köpa lycka. Men vi alla har ju allt som gör oss lyckliga. Man kan inte köpa vänner. Man kan inte köpa kärlek. Man kan inte köpa tid. Du blir inte desto lyckligare om du får nåt mer. Du kan vara en stund glad om det då, men inte evighet. DU, var nöjd med det du har och allra viktigaste: var nöjd över dig själv, just så som du är.

Kände att det behövdes skriva. Jag fick fixat en skolsak idag, Nu läser jag 30 kurser under året, så blir det minst 16 nästa år, som är bra. Nu kan jag vara lugn och inte stressa om det. Men hjälp på måndag har jag två ordprov av engelska, på tisdag har jag provet igen (måste få genom det!) och före onsdag måste jag skriva ett ämne! Allt i engelska, hur i fan klarar jag mig.. Jag försöker, det är fort förbi.
Som tur har jag haft speciellt korta dagar denna vecka, som har varit så skönt! Man börjar bli van med skolan igen, haha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar