onsdag 18 september 2013

Provveckan närmar sig

Hallå!
Tiden går så fort. Just började typ skolan och nu nästa vecka börjar redan provveckan, liksom vart har sex veckor gått?? Förra helgen var så tråkig, men tyvärr så är det nu oxå, måste börja läsa till proven. Är sååå stressad av svenskaprovet. Liksom finska i provet (i svenska) gör mig så virrig! Jag hoppas provet går ändå bra, ska inte vara så nervös..
Men iaf har jag fått min uppgift gjort i historia (om Mayakulturen). Väldigt intressant måste jag säga! Egentligen skulle jag kunna läsa bara historia, det orkar man alltid. Jag skulle vilja besöka något museum här snart. Har ju om en månad höstlov, så härligt!
En sak så stör mig.. Liksom måste det finnas människor som inte kan vara tysta då när dem borde vara tysta?! Hatar om någon kommer säga typ "Oj va du är kort". Ja, jagvet att jag är kort - Du behöver inte säga det hela tiden. Känns ju inte kul men man blir van. Inte säger jag heller till långa människor "oj va du är stor!". Liksom vi är olika, och visst bra så som vi är. Så om du inte har nåt snällt att säga så kan du väl vara tyst?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar