onsdag 4 december 2019

Julen närmar sig

Vad jag längtar! Om två veckor och två dagar åker jag till Finland. Jag saknar såå mycket min syster och våra katter. Och så tråkigt att jag ska jobba på lördag så nu på fredag hinner jag knappt fira Finlands självständighetsdag och ha mina traditioner... Men jag köpte lite fin fazer choklad och har några karelska piroger i frysen så får något finskt iaf!  Otur för mig men nu har det gått vääldigt bra på jobbet i flera veckor alltså ingen övertid ingen kaos ingen stress direkt. Det är soft men gillar när det händer mycket för då går tiden fortare!
Jag har märkt att jag har lyckats jobba med min social fobi. Den är sååå såå mycket bättre nu än vad det var t.ex på början av året. Jag är inte lika rädd men samtidigt känns det som min panikångest blivit värre. Kan få panik på gymmet om det är för mycket folk eller folk för nära mig. Men liksom jobbar med 40 personer och behöver utrymme och när jag är trött får jag lättare panik och ångest. Men som tur klarar jag mig oftast och känns det inte bra så kan man gå hem, det är okej. Jag vet nu att små utrymmen med mycket folk är det som främst ger panik och det är skönt att känna igen det och veta så man kanske ibland kan vara lite förberedd för såna situationer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar