lördag 2 november 2019

konstant förkyld

Jag har så lite fritid på vardagar. Jag hinner knappt med någonting. Liksom de två timmarna man har på morgonen går ju bara till att kolla på klockan för att göra sig redo till jobbet och kommer man hem via gymmet då äre bara att äta middag och förbereda sig för säng och så var dagen slut! Även om jag bor nära jobbet hade jag uppskattat mer fritid på kvällen och mer kontorstider menmen!
Jag har gått på kostschema nu i fem månader ish. Har gått ner i vikt snart 10kg och byggt lite muskler, coolt! Men asså kaloriunderskott tillsammans med träning och fysiskt jobb suger. Jag har sen augusti månad varit förkyl varje jävla månad. Och novemer startade nu oxå med en förkylning, lagom till helgen. Vet inte vad felet är. Har minskat med träning (vilket suger för vill verkligen träääna) och ätit extra zink och vitlökskapslar samt gjort anti inflamatorisk smoothie/juice, tvättat händer och ingefärashot men inget hjälper! Jag brukar bli lite förkyld en gång om året men att bli varje månad är inte normalt. Jag sover bättre nu än vad jag gjorde t.ex för ett halvt år sedan. Jag äter relativt nyttigt, tränar regelbndet, stressar så mycket mindre men nej förkylning går inte att skippa... Och för mig är inte en vanlig förkylning bara förkylning utan det tär på mig så mycket psykiskt. Jag får så fruktansvärd ångest av att vara förkyld, så stark att det ibland leder till panikångest (jag som inte haft panikattack på ett bra tag nu). Så frustrerande att inte veta vad felet är och inte veta vad man kan göra. Även då när jag jobbade ännu mer fysiskt på hemtjänst och åt sämre så var jag knappt sjuk då..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar