söndag 13 oktober 2019

Semester

Vi bokade flyg till Tel aviv i mars. Eftersom min moster bor där nere och min ekonomi inte var den bästa så tänkte jag att detta var bra sätt att komma lite bort från vardagen och Sverige. Som tur så fick jag oxå semestern godkänd från jobbet så vi kunde åka.
Vi hann se så mycket! Min moster hämtade upp oss från flygplatsen och vi körde direkt till Jerusalem. Jag är inte religös så för mig var det inget wow men det var häftigt att se typ en av välrdens äldsta städer. Vi skippade alla kyrkor och gick till västra muren. Jag var mer facinerad av människors reaktioner där än av sjävla muren. Men det var häftigt.
Dagen efter jobbade mostern så vi åkte in till Tel aviv city för att kika lite runt. Vi åt såå god typ turkisk pizza i en salu hall/marknad, köpte konstigt godis och te och njöt av glass. I Israel är det väldigt hög säkerhet så går man in i en butik eller köpcentrum så måste man alltid visa väskan och ofta gå igenom metallgrejen (som på flygplatsen).
Vi hann oxå åka till Haifa och se runt där samt bästa av allt, åka till döda havet! Det var konstig känsla att bara flyta runt utan vågor i vattnet. Jag kunde flyta runt med min kille och tom göra situps! Men 35 graders värme utan vind är inte att leka med..
Jag hade en bra semester och var såå pepp för att gå till jobbet. Dock så kom jag hem på trosdagen så hann jobba bara fredagen menmen snart äre en ny vecka igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar