lördag 2 juli 2016

Juli!

Tiden går så jävla fort! Jag har bott här redan över en månad och har jobbat redan i sex veckor! Och hur jag älskar mitt jobb! Älskar mina kunder, iaf de flesta. Och nu har jag fått ganska mycket jobb oxå. Men nu känner jag mig extremt stressad och har ångest. Ingen av mina vänner i Finland kom in i nån skola där. Varför skulle jag ha så tur att skulle komma in i skolan här? Men om jag inte kommer (som jag bara inte tror på, har inte sån känsla alls) så vet jag inte alls fan vad jag ska göra.. Men försöker lita på den bra känslan som dök upp efter att sökte till skolan. Det bara kom en verkligen bra känsla om allt helt plötsligt mitt i natten. Jag minns det fortfarande trots att det var i mars.
Nästa vecka kommer min moster och mina kusiner till Sverige till en natt. Jag ska se dem för att är typ ledig då de är här vilket är toppen. Jag har inte sett nån min släkting efter julen. Kommer att bli kul att visa Stockholm för dem. Och kanske visa medeltidsmuseet, det är ju gratis!
Jag har inte kunnat använda min dator på en vecka. Allt funkade här såå bra tills måndag. Plötsligt har tanten som jag bor hos stängt av wifin alltid när hon är borta hemifrån. Som hon är mycket då hon jobbar.. Jag har inte kunnat sköta mina viktiga saker pga det. Och allra jobbigaste är att nätet ingår min hyra och jag betala hyran i tid även jag inte hade råd. Var nämligen tvungen att ta pengar från sparkontot för att fick lön nu bara av 4 dagar av maj o den summan räcker tyvärr bara till mat.. Men nästa lön borde bli bra har jobbat över 110 timmar + helger så!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar