söndag 27 december 2015

För negativ

Jag läste mina gamla inlägg i min finska au pair blogg. Hur jag var så ivrig i våras att får flytta till sverige och har hittat bra hostefamilj. Jag vet att min familj inte är den lättaste men jag kommer ju ändå överens med alla och allt funkar. jag har varit jätte negativ o olycklig i Sverige. Förstås är det frustrerande att hamna bo såpass i "skogen" utan att kunan träffa folk på vardagarna. Och att jag jobbar nästan varje kväll så att inte ens hinenr ta en promenad (gillar inte gå ute ensam när det är kallt och mörkt). Men nästa år ska jag vara positivare. Jag ska tänka positivt om barnen. Jag har bara 6 månader kvar innan vuxenlivet verkligen börjar fast det är nog nåt jag väntar på. Är jag positiv så går tiden oxå mycket snabbare. Och efter juni kan jag säga att klarar vad som helst (en traktor och en jobbig familj och allt annat). Jag lever ju min dröm och får stanna i Sverige och ingen eller inget kan stoppa mig. Jag har fortafarnde en härlig familj som jag älskar och har fått lära känna några fina människor och fått märka vem som verkligen är min vän och bryr om mig fast inte säger det. Hoppas ett härligt nytt år till alla, hoppas att ni får mycket glädje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar