söndag 6 december 2015

Självständiga Finland 98 år

I Finland hade jag min så kallade sverige hörna och hade svenska flaggan där framför fönstret men varje självständighetsdag bytte jag den till finska flaggan men nu har jag ingen flagga med mig här.  Egentligen har jag inget som påminner mig om Finland med mig (eller korten som fått av släktingar). I Finland brukade jag alltid klä mig fint på självständighetsdagen. Man ska inte ta vår självständighet för givet, vi har verkligen hamnat kämpa för att hålla den. Mer om allt hittar du här. VI åt alltid god mat med hela familjen, kollade på "the unknow soldat" (filmen som berättar om fortsättningskriget) och kvällen slutade med "presidentens fest". Vi bedömde gästernas klänningar med mamma och kolla på festen sen till kvällen. Idag blir det bara hemmadag för mig.. Men om 4 h och 15 min så börjar presidentens fest och det ska jag nog ändå kolla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar