måndag 21 mars 2016

Orättvisa arbetsgivaren

Alltså arbetsgivaren vill ha en 20-åring med 15 års erfarenhet. Hej hallå wake up och ge fan möjlighet till ungdomar! Vi är dom sem fortsätter bygga detta land. Jag som bara ville få ett sommarjobb helst inom äldreboende för att hjälpa dem och vara lyssnande örat så de slipper känan sig ensamma, men nej när manbehöver utbilding och x erfarenhet. Jag har varit au pair. Van med stort ansvart. Fixar bra hushållsarbete, kan städa, kan diska, kan laga mat, kan tvätta byke kan skötaom ärenden. Men det tycks inte räcka. Jag får väl leva på gatan i sommar och hoppas att kommer in på SU så jag får studiestöd och LÅN...... Jag vet att man måste börja från bottnet för att kunna kliva upp men när ingen behöver ens en diskare......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar