måndag 8 juni 2015

nationalpark Noux

Igår vakna jag i tid, eller hade egentligen väkning, lite före 9. Hade nästan två timmar på mig att fixa allt o göra mig färdig. Jag brukar vara ganska snabb på morgnarna och när jag äntligen skulle göra nåt jag hade väntat på, kändes minuterna som timmar! Men äntligen efter halv 10 gick jag till busshållplatsen.
Var i bussen när min vän ringde. Vi skulle träffas i Esbo centrum men nästan allt var ännu stängt där (öppnas ju vid 12). Men tur att en butik var öppen och vi sprang igenom i 5 minuter. Båda hade en massa mat i händerna haha. Jag löpte en flaska vatten till, saft, två olika sorter kex, croissant, tonnfiskbröd, grekisk sallad och kakao. Vi hann bra till vår buss o denna gång så blev vi av i rätt hållplats!
Det är 2km från hållplatsen dit vi skulle gå. Det gick ganska snabbt. Tur att kom ihåg nästan i tid sätta sport tracker på. I noux tog vi promenad med blåväg alltså den var ca 4km lång. Ett tag kändes det väldigt långt eftersom vi inte visste hur mycket vi hade gått eller var vi var. Men det var riktigt skoj. Sen så vi röda vägen för att vi visste att den är kort o finns en bra plats att käka lite där. Sista km kändes låååångt, men eftersom jag visste att snart får vi mat så gud hur snabbt jag gick trots att fötterna var helt döda. Vi satt och åt vid en sjö. Så fint o lugnt. Efter det tog vi o gick lite runt innan vi gick tillbaka till bussen. Då kndes det 2km som 10, vi  var så trötta efter hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar