tisdag 10 juni 2014

summer shopping

I söndags var jag i Helsingfors på en restaurang med pappa. Han bjöd på mat lite som en födelsedagspresent. Jag skulle ha typ fått ta cider och allt möjligt men var int alls sugen på det eftersom hade druckit lite på lördagen. Efter maten besökte vi snabbt farmor som jag hade sett för 3 år sedan, så det var kanske dags att träffa henne igen.
Måndagen var en lat dag. Jag mest bara sov och sjöng singstar haha. Men idag hade jag kul och var och shoppa med min vän. Jag fick över 250 euro när hade födelsedag så skönt att shoppa lite oxå. Jag var tvungen att hitta ett par jeans för mina gamla är lite sönder och för stora men ville inte betala 40-50 euro för ett par jeans! Men som tur hitta jag ett par i rea bara 20 euro, och dem var bra dessutom oxå! Sedan köpte jag två klänningar även om jag inte hade behövt men fick två med 25 euro så det var billigt, med samma pris fick jag ett par söta byxor. Behöver inte vara orolig i Sverige för mina favorit affärer är svenska haha!
Nästa vecka är det planerad att gå i skogen med en vän. Vi kommer att hamna gå jätte mycket och kanske gå i vilsen, men ändå vill vi göra en eventyr! Så får se vad det blir..

 
 maten jag åt på söndagen
 
 
De söta byxorna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar