söndag 1 december 2013

December är här

Instagram
Heej!
Sista månaden är här, snart är det redan jul. Känns att tiden går för snabbt.. Liksom bra att går snabbt så fyller man snart 18 hahah (bara 6 månader kvar) men annars är det inte kul! Men om några veckor är det lov! under 3 veckor skola kvar, längtar till lovet! Är så trött på skolan, eller den här perioden verkar helt okej, svenska och historia så är det ganska lätt och tråkigt med finska menmen.
Jag fick äntligen städat mitt rum igår som var verkligen bra pga vi har gäster idag. Vill inte prata svenska :O jag hade såå finskspråkig dag som man kan bara ha. Eller är van att skriva med svenskar och plötsligt skriver jag med nån finne, det kändes sååå konstigt! Är inte van med att prata med finskakillar. Svenska känns på något sätt tryggt eller så, gillar det mer och svenskar. Men det går väl ändå att prata med finnar.
Fast det är december nu så väntar jag inte ännu på julen julen. Först firar vi Finland den 6 (självständighetsdag) så vi har nästa fredag LEDIG! och annars oxå bara 2 vanliga dagar i skolan nästa vecka och korta dagar. Man börjar ju snart gilla skola igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar