lördag 9 mars 2019

tillbaka till minnen

På youtube finns ju trenden där youtubers reagerar på deras gamla videos och hur crinch är det inte att titta på sina gamla videos! Men herregud jag har skrattat i veckan. Fick nostalgi känsla när jag gick igenom gamla inlägg från sista sommaren i Finland. Men jösses! Hur i helvete har jag tänkt. Asså ja, jag skriver fortfarande lite otydligt, men jag är ibland lite otydlig. Men jag förstår inte ens själv vad jag har försökt menat med det jag skrivit! Men samtidigt så visar det att jag har utvecklats med språket. Efter tre och halvt år i Sverige så kan jag säga att jag bryter mycket mindre på finska, jag pratar svenska minst lika fort som finska,  jag har till och med börjat glömma finska ord (hur är det ens möjligt?) och jag känner mig så mycket säkrare med språket både i tal ock skrift.
Lite konstigt dock att jag pluggade svenska i skolan den tiden jag startade denna blogg och ändå har jag skrivit helt åt helvete!  Menmen då var man varken så mogen ellere vuxen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar