torsdag 28 februari 2019

satsa på positiva egenskaper

Jag har gått hos psykolog nu i år och idag fick hon verkligen mig att fatta hur jag bara tänker på vad jag inte kan och inte klarar av. Har inte vågat skicka in arbetsansökan för att jag har tänkt på det lilla negativa att nej jag passar inte. Jag ser mig själv på negativt sätt. Men varför? Jag borde fokusera på de positiva sakerna som vad jag kan och är duktig på. Men sen kommer tanken men de alla andra är duktigare än mig. Man ska inte tro att man är bättre än andra och bäst på alla men man får vara stolt för sig sjlv och lyfta upp de saker man är bra på.
Det med att våga skicka ansökan har jag inte än klarat mig, men fan jag har arbetsintervju på måndag. Jag är så jävla nervös och även om jobbet kanske inte passar mig tar jag det som övning för framtiden. Alla såna situationer som ger mig ångest är också väldigt bra övning och fan har ju klarat mig så många intervjuer innan som ändå har gått bra. Om man bara slapp vara så nervööös.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar