torsdag 15 mars 2018

svensk medborgare

Jag fick här i veckan lapp i brevlådan och trodde först det var mitt paket som kom rakt i lådan så tänkte kasta bort hela lappen tills jag insåg att det är från migrationsverket. Blev så glad att redan nu kunde jag hämta mitt pass och åka till Finland till påsken. Har läst att det tar från en till tre månader att få beslutet om medborgarskap men jag fick det på typ tre veckor nu? Så jag trodde jag fick bara mitt pass tillbaks men det fanns med bevis om svenskt medborgaskap! Nu skulle jag bara vilja ansöka svenskt pass hos polisen som prick i iiet meeeeeeeeen fattar ingenting! Det står att man ska ha med sig gitlig svensk legg vilket jag inte har eftersom jag var tvugen at spärra av mitt id-kort från skatteverket när jag tappa bort det..... Det står inte vad man ska göra om man nyss livit svensk medborgare, alltså räcker det med finska passet och beviset om medborgarskap? Någon som vet?
Asså detta är såååå såååå sååå jäkla skönt. Asså bättre än att vinna i lotto! Har snart uppnått alla mina mål, nu saknas det bara ett hem..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar