måndag 22 februari 2016

Mot nya äventyr

Jag fick idag ett ovanligt mail. Det var av en tjej från radion. Alltså från Sverigefinnarnas sisu-radio. Hon hade hittat min finska au pair blogg och frågade om jag var intrresserad av att bli intervjuad och fixa en artikel om au pair livet här.  Förstås var jag det! Men detta var väldigt överraskande. Men detta kommer hända om några veckor, så lite senare. Det ska göras med mitt namn och mina foton (hjälp jag misslyckas ju alltid i bilderna). Men har jag starka åsikter kan vi göra det anonymt om inte vill min familj ska veta. Sen så vet jag inte skulle hostmamman aldrig ens läsa det.. Fast är ibland trött på min familj och tycker att vissa saker är orättvisa så är jag ändå helt nöjd här. Jag klarar mig.
I lördags var jag andra gången i kungliga slottet. Tänkte först försöka gå in med barnbilde (åldergräns 17) men ville vara och känna mig vuxen! Så det kostade lite mer men det var planerad så inte så farligt. Älskar så doften av gamla saker, historia!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar