torsdag 22 februari 2018

Ond cirkel

Jag var så jävla förbannad för att hamna träffa läkaren igen, var så säker att hon skulle ännu försöka hjärntvätta mig för att ta medicin. När jag gick dit fråga hon om jag varit o pratat med någon och jag undra vad hon mena. De borde ha ringt mig nästan en månad sen men jag har inte fått nåt samtal alls även om de har mitt rätta nummer. Jag ska gå på KBT och väntar på att de ringer. Detta kan inte fortsätta, jag kan knappt äta o dricka nu. Det bara värker i hela kroppen. Det går inte att sova och ångesten försvinner inte för en stund. Jag är så jäkla trött och så vilsen. Det är så jävla svårt att få hjälp även om man samlat mod för att skaffa hjälp.
Men nu har jag tagit steg närmare min dröm. Jag skickade nämligen ansökan om svensk medborgarskap! Jag har haft tufft i Sverige men det känns ändå som ett hem. I Finland blir man bara deppig och där orkar man inte vara mer än 2-3 dagar åt gången. Jag är lite orolig för ansökan för att kanske skrev fel vad jag skulle skicka med dem men jag hoppas det inte är något större problem annars har jag slösat 1500 kronor i onödan (med dem pengarna betalar jag ju nästan 90dagars sl)..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar