onsdag 18 maj 2016

It's almost over

Nu är allt packat. Jag ligger sista kvällen i min säng i mitt rum. Imorn måste jag ge mitt rum för familjen första au pair som kommer hit på praktik. Tycker det är lite orättvisst att måste jobba ännu på fredag men måste sova i förråden. Och kommer inte få vara där helt i fred heller. Mamman behöver rummet som massage rum när hon får kunder. Då sticker mina grejer därifrån så länge.. Och jag har mycket för mycket grejer. Men om 2 veckor är det dags att flytta härifrån! Och på fredag eftermiddag kan jag säga att jag är inte mer au pair och jag klarade mig detta jävla år!
På tisdag klockan 9 börjar min 3 dagar intro på jobbet. Jag har faktiskt ingen aning vad det innehåller. Har bara adressen och namnet av hen som möter mig. Så wish me luck! Jag är nog så ivrig att äntligen får möjlighet att jobba med gamlingar! Får säkert tack av det jag gör! och nya upplevelser och kanske jag få höra någon historia om de gamla tiderna :)
I söndags var jag trött på att gråta ensamhet. Jag gick helt spontant till en tindermatch och tom träffa hans kompisar. Helt galet kanske inte vääärst klokt (men instrikt var inte emot det, då äre lugnt) men så kul! Hade kaanske lite fördomar om honom men jag blev nog mest bara positivt överraskad och glad. Kul om man skulle hitta nån man kan spendera tid med nu när mina enda vänner mina finskor sticker tillbaka till Finland...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar