onsdag 19 juni 2019

stressen tar över

Jag har aldrig varit så stressad att jag får starka fysiska symptom. Men samtidigt har jag aldrig varit i såhär jobbig situation i mitt liv. Vem skulle inte bli stressad om man inte har inkomst och sista pengarna tar verkligen slut snart. Stark illamående och konstant yr, det är så jag känner mig nu. Sen har jag börjat mitt kostschema vilket innebär delvis ny mat och fy vad det har varit svårt att äta ibland! Och nästan spy på gården mitt i ingenstans. Att vänja sig i en ny kost medans man är extremt stressad är fan ej lätt. Men vet att min kropp får allt den behöver så jag borde må bra fysiskt i alla fall. När man är så stressad och mår psykiskt dåligt så äre inte alltid lätt. En gång fick jag panikattack på gymmet. Men på nåt sätt fick jag slut på den innan jag brast helt ut! Jag övar på nya sömnrutiner och försöker hitta något positivt varje dag. För att jag är starkare än traktor så jag kommer klara detta!
Jag har typ ätit varje dag nåt söt sedan jag flyttade till Sverige för nästan 4 år sen. Nu är ja på dag v10 utan socker och ja det är fan enklare nu när man har konkreta mål och kost som man vet är bra. Det enda jag saknar är choklad haha. Men försöker hålla mig från sockret så långt det går  för att visa mig själv att det faktiskt går! Ja tycker att det är extremt viktigt för mig att känna att jag faktiskt lyckas med något. Jag har redan i många år känt mig så jävla misslyckat men fan jag är stark och jag klarar mig genom allt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar